نَنوشته‌ها

همه رفتند؛ من مانده‎‎‎ام و خدایم...

نَنوشته‌ها

همه رفتند؛ من مانده‎‎‎ام و خدایم...

افتخاری که از دید جهانیان پنهان شده



امروز، حول و حوش مترو طالقانی بودم، که دیدم چهار جوان چینی (شکستنی نه!، از دیار چین)، دو دختر و دو پسر،  قصد ورود به لانه جاسوسی را دارند از درب بانوان!

 

مامور ورود و خروج (خانم)، که قادر نبود به زبان ایما و اشاره حالی‌اشان کند از این در نمی‌شود؛ 

 

جلو رفتم و  به زبان بیگانگان (انگلیسی) پرسیدم: می‌خواید از سفارت سابق بازدید کنید؟ 

 

هیجان‌زده از دیدن کسی که زبان‌شان را می‌فهمد با شوق تایید کردند و من  نیز هم راهنمایی‌شان کردم به درب اقایان؛ مامور درب که او نیز بی‌شک انگلیسی نمی‌دانست به من گفت به ان‌ها بگویید نمی‌توانند بازدید کنند؛

 

با تعجب پرسیدم: چرا؟

 

پاسخ داد: بازید از سفارت برای خارجی‌ها قدغن(؟!؟!؟!؟) است!

 

با تاسف خبر را به اطلاع چینی‌ها رساندم، پسر جوان گفت: ما اهل چین هستیم، دوستیم با شما، چرا نمی‌ذارید بازدید کنیم؟

 

ولی پاسخ همان بود! بازید از سفارت سابق امریکا برای خارجکی‌ها قدغن است!

 

 ازشان خداحافظی کردم و به دلیل عجله برای رسیدن به برنامه، رفتم به سوی ایستگاه اتوبوس.

 

خیلی ناراحت شدم از این که در حق این حادثه مهم تاریخ انقلاب این گونه ظلم می‌شود؛

 و از خودم پرسیدم:

 

چرا این همه تلاش جوانان ایرانی برای تصرف این سفارت، این خون‌های فدا شده در مبارزه با استکبار و استعمار امریکا، و این حادثه بزرگ و بی‌نظیر بین‌المللی باید از دید توریست‌های معدود! پنهان بماند؟

چرا اجازه نمی‌دهیم که این تاریخ پرشکوه ما دیده شود؟

 

من یه عنوان یک جوان (!؟!) نسل n ‌امی انقلاب، از همه‌ی مسئولان و مدیران لانه جاسوسی می‌خواهم، این سفارت منحوس را بر همه‌ی توریست های بین‌المللی بگشاید، تا به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی و گواهی بر حماسه و شجاعت دانشجویان ایرانی، به نسل‌های جدید جهان معرفی شود!

 

 

پ.ن: بیاین یه کمپین راه بندازیم برای تسهیل بازدید توریست‌ها از لانه جاسوسی!

هر کی پایه‌ است، بسم الله...


پ.ن2: هر چی سرچ کردم دیدم یه عکس درست و حسابی از نمای بیرونی سفارت موجود نیست در نت! لذا این پست بدون عکس می‌باشد!

نظرات 7 + ارسال نظر
abolfazl چهارشنبه 8 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:09 ب.ظ

ba salam man mikham paye basham ama ham nemidunam chejour ham nemitounam :D movafagh bashid

سلام
این همراهیتون منو کشته!

شمیم قدس چهارشنبه 8 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:45 ب.ظ http://shamimequds.parsiblog.com

سلام
من تو لانه زیاد عبور ومرور دارم ، اگر تونستم این متن رو برای مسئولین اونجا می فرستم.
اتفاقا امروز اون چینی ها رو جنب مترو دیدم!!!

خدانگهدار

سلام
سپاس
حتما این کار بو بکنید، چون فی الواقع درست نیست

باران چهارشنبه 8 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:50 ب.ظ http://vajehaye-barani.blogfa.com/

سلام
"حس غریب" جان کلبه بارانی را منور کردید(احتمالا الان کلبه تبدیل شده به ویلا )
از نظر لطفی که نسبت به مطالب وبلاگ داری ممنون، در مورد مطالب کپی پیست شده هم باید بگم که برای حفظ شان مطلب به اسم نگارنده یا منبع حتما اشاره می کنم.
دو تا وبلاگ طنز در لینکهام هست. کاش می گفتی منظورت کدومه. در ضمن تعدادی از وبلاگها رو که اتفاقا همفکری با نویسنده هاشون ندارم برای درک شبهاتشون و پرورش قوه تحلیلم لینک کرده ام.

التماس دعا دارم شدیدا!
این روزها حال خوشی ندارم بابت برخی مسائل اطرافیان،
یه چیزی تو مایه های افسردگی!


قالب جدیدت هم مبارک!

کاش من اونجا بودم یه خورده ازت زبان اجنبی رو یاد می گرفتم

سلام
ممنون، از بس حرف زدم کلبتون رو شلوغ پلوغ کردم پس

بابت قالب ممنون، من تعویض قالبم زیاده

فکر میکنم لینک کردنشون ، از نظر من درست نیست، چون کسانی که به وبلاگ شما میان ممکنه از سر کنجکاوی بهشون سر بزنن و بعد تحت تاثیر شبهات قرار بگیرن

امیدوارم خیلییییییییییی زود با انرژی و نشاط بشید

مسیر عشق پنج‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:21 ق.ظ http://koraim.blogfa.com

سلام
واقعا نمیشود بازدید کرد خارجی ها؟اونوقت چرا نمیذارن بازدید کنن چه مشکلی داره؟

سلام
نمیدونم چرا! ولی نمیذارن حقیقتا!

مهدی پنج‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:12 ق.ظ

سلام
بنده به شدت پایه می باشم
چنان گالری عکسی راه بندازم که بیا و ببین
یا زینب س

خوبه،
ولی نمیذارن عکس بگیریداااا منطقه نظامیه! عکسرداری ممنوع بید!

۱۰۰ پنج‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:12 ق.ظ

نی ها
سلام

من یکی از ان چینی ها هستم

پس شما بودید که ما ها رو راهنمایی کردید؟
اسمتون حس غریبه
چه جالب؟!؟
من همیشه در معبد شائولین براتون دعا میکنم
از جوونیت خیر ببینی
میگم چت لی و مائوچین هم سلام می رسونن
میگم نمیشه شماایرانی ها ظروف چینی رو یه تغییر نامی بدید و تبدیلشون کنید به ظروف مثلاْ ژاپنی یا کره ای؟؟؟
در ضمن زبانتون کمی ایراد داشت کمی تقویتش کنید اون خانم ویلی چیان داشت دائما زیر لب به ترجمه هاتون می خندید
در ضمن متشکرم از همراهیتون
و همچنین از مترجمی که این بخش رو ترجمه کرد
برای همشتون آرزوی موفقیت دارم
یو شی ماشی

سلام
والا که اولین جمله ایی که گفتمِ‌همون خانم گفت شما چقدر زبانتون خوبه!
(فک کنم اونا کله پاچه ادم میخورن تو چین!)

بعد هم شما این همه نکته مهم رو ندیدید؟
چسبیدید به نکته طنزش؟
عجب!

shshs یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:46 ب.ظ http://www.myweblog.com

گرچه به احتمال قریب به یقین جوابی دریافت نمی کردید و یا جواب سربالا میگرفتید؛ ولی بد نبود اول دلایل مسئولین اونجا رو هم می پرسیدید بعد کمپین راه مینداختید!
اصلا شاید این چینی ها قصد جاسوسی از لانه ی جاسوسی رو داشتن!

علیک سلام!

چقدر این شناسه اشناستِ
خب درست و حسابی معرفی می کردید خودتان را

اولا که خب
قطعا توجه می نمودند
نکته اصلی هم
حتی اگر اون چهارتا چینی جاسوس باشن
از لاننه چی میخوان بردارن اخه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد