نَنوشته‌ها

همه رفتند؛ من مانده‎‎‎ام و خدایم...

نَنوشته‌ها

همه رفتند؛ من مانده‎‎‎ام و خدایم...

هوای "دلم"

هوای دلم بهاری است؛

لبریز از حس روییش؛ مثل درختان سبز به تن کرده، مثل شکوفه‌های صورتی و سپید زینت‌بخش شاخ‌سار، که بادهای بهاری زیر و روشان می‌کند؛

سرشار از طراوت و تازگی؛ مثل چمن‌های سبز بلند باران‌خورده، که باغچه‌بان پیر شهرداری، صبح به صبح دستی به سر و رویشان می‌کشد و چشم‌نگران، بچه‌ها را می‌پاید که مبادا لابه‌لای بازی‌های کودکانه‌اشان، به چمن‌کنی مشغول شوند!

آبستن تحول و ناپایدار؛ مثل آسمان این روزها، صبح پرتوهای سرمست آفتاب، ضد آفتاب با اس پی اف (SPF) بالا را فرا می‌خوانند و غروب که برمی‌گردی، خیس آب می‌شوی.  شاید حتی تگرگی ببارد! درختی از ریشه‌ها، از هستی ساقط شود؛ خیس کند همه‌ی عابرانی که پلاستیک برسر! هراسناک به دنبال سرپناهند؛ به کثرت همه‌ی آدم‌هایی که با انگشت نشانت می‌دهند که یا مجنون است یا عاشق که این طور آهسته زیر باران قدم می‌زند.

آکنده از امید و اشتیاق؛ مثل کودکانی که هر روز با اشتیاق پایان مدرسه و آغاز تعطیلات از مدرسه برمی‌گردند، مثل دل شوره‌های شب امتحان خرداد، مثل معلم‌های خسته و بی‌رمقی که تنها به امید پایان ترم زندگی می‌کنند، مثل پدرها و مادرهایی که نقشه تعطیلات تابستانی را می‌کشند، مثل استمرار نور افتاب و بلندی روزهای بهار، مثل کوتاهی شب‌های دل‌انگیز و بارانی. مثل همه‌ی آلرژی‌ها و حساسیت‌های بهارانه...مثل همه‌ی خوابآلودگی‌های بهاری.

مثل دست‌های پینه‌بسته‌ی کشاورزی که چشم به آسمان می‌دوزد و ساده اما با اخلاص یک عارف، می‌گوید: خدایا شکرت...

 

می‌دانی.... دلم، هوای بهار دارد.


پ.ن: هوای دلم را فقط خدا داند و دارد.

پ.ن2: هوای بهار همیشه دو نفره است: خودت باشی و خدایت.

نظرات 17 + ارسال نظر
گویای خاموش چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:39 ق.ظ

به نام خدا

سلام

دلم هوای بارش بهاری دارد...
اما این بار «من» ببارم و «او» نظاره کند...

سلام

نیاز نیست حتما بباری تا او نظاره کند..
او همیشه خوووو ب حواسش هست....

باران چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:28 ب.ظ

برات خوشحالم؛ بابت رویشی که احساس می کنی، بابت شکوفه هایی که فصل روحت را بهاری می کنند، بابت خوشحالیت خوشحالم...



سلام
ممنون که بابت "هوای بهاری" دلم خوشحالی

تولد چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:37 ب.ظ

سلام
همیشه بهار باشی
هوای دلم را فقط خدا داند و دارد
چقدر قشنگ و نزدیک به احساسمه این پینوشت :x

سلام
خوب نیست اصلا همیشه ادم بهار باشه!
چرا همه هوای بهار رو دوست دارن؟ هوای بهار اتفاقا به نظرم علی رغم قشنگیش ناپایدارترین غصه دارترین هواهاس

منم میدونستم مخاطب ها همه تفسیر به رای میکنن هوای دلم رو نوشتم هوای دلم را فقط خدا داند و دارد

باران چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:08 ب.ظ

سلام
ما از اون قسمت بهار که شکوفا شدن و سر سبزیه تمجید کردیم
خودتم یه جوری نوشتی که انگار خیلی خوشحالی از این وضعیت، بخش غصه دار قضیه رو زیاد بولد نکردی


الان تکلیف ما چیه؟! ناراحت باشیم؟

سلام
خواهر چه فرقی میکنه؟
خوشحال یا ناراحت باید شکرگزار باشیم همیشه

ما چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:26 ب.ظ

سلام علیکم

به به از بوی مرد نجات یافتیم
بوی بهار خوبتره از بوی مرد حتی با همه آلرژیهایش

مستدام باشی

سلام
اره!
خیلی بوی گند ذکور بردشته بود اینجارو
گفتم برای تلطیف فضا، بهارانه کنمش

گویای خاموش چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:30 ب.ظ

به نام خدا

سلام

پس چرا من اصلاً حس خوشحالی نداشتم از این پست؟
اتفاقاً جنبه ی غصه دارش برای من بولد بود!
شاید اینم همون تفسیر به رأی و اینا باشه

سلام
گویا...برای این که تو هم متولد اسفندی یحتمل!
خسته شدم از بس همه رو با نیک نیم کال کردم اینجا!

ستایش چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:41 ب.ظ http://nobodylovesme.blogsky.com/

نمیدونم شاید احساس خوبی باشه
ولی من این احساس رو دوست ندارم
هوای بهاری دلتنگی داره حس ندانستن، احساس بلاتکلیفی، آدم توی بهار انگار بصورت موقت داره زنگی میکنه منتظره که زودتر به اتفاقی بیاقته

سلام
تایید می نُمایم
چون همه ی قشنگی های بهار موقتیه و به امیدی طی میشه!
به امید تابستان
به امید افتابی شدن هوا
به امید بارون بهاری باریدن...
بهار فقط فصلی که همه توش امید دارن فصل های بعدی بهتر باشه

پارسا زاهد پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:20 ق.ظ

به نام خدا
سلام
امیدوارم همیشه هواتون بهاری باشه. اما نه ابری

هوای بهاری با نسیم خنک صبح‌گاهی زیر یه آسمون آبی و بدون آلودگی.

من تو بهار یه حس تناقض گونه‌ای دارم
هم از سرسبزی امید بخش اون شاد می‌شم و هم از هوای بارونیش غمگین. اما نه به اندازه‌ی غم غروب پاییز.

هر چی هم باشه، بهار از پاییز برام قشنگ‌تره. با اینکه پاییزی هستم.

اون قدر حواسم به دور و برم نبود که نفهمیدم یاس با شعورمون گل‌های زیادی داده.

گل‌های سفید زرد
البته بگذریم که آبجمی می‌گه: این یاس نیست و پیچ امین‌الدوله هستش

سلام



من از بهار و تابستون اصلا خوشم نمیاد! هیچی به اندازه روزهای پاییز و زمستون و هواش شاعرانه نیست!
بهار همش حس تناقض گونه داره همانطور که گفتید و تابستون هم همش گرما و شلوغی!

اما مهم اینه که در هر فصلی شکرگزارش باشیم

پارسا زاهد پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:54 ب.ظ

به نام خدا
سلام
تو دیدگاه قبلی یه غلط داشتم
آبجیم رو نوشته بودم آبجمی

سلام

چقده همه به غلط های املاییشون اهمیت میدن
به نظر من تا وقتی مفهوم جمله از دست نره اشکالی نداره
من به عنوان یک معلم اجازه میدم اینو

۲۰۶۶ جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:34 ب.ظ

سلام

آره؟
الان مثلا خواستید بگید بهار شده و بعدش تابستونه و هوا گرم میشه و طبیعیه همه بو بگیرن و یه جورایی بوی مردا رو به بوی بهار تشبیه کردین؟
آره؟ مثلا خواستید از دل ما در بیارین؟
متاسفم. عذرخواهی ه غیر مستقیم، پذیرفته نیست! مخصوصا شما... !




من رسما اعلام میکنم به هیچ وجه عذر خواهی غیرمستقیم و مستقیمی در کار نیست!
میتونید اینطوری نیگا کنین: بهاره همه جا بوی خوب میده! سعی کنین با بوی گند بهمش نریزید
:دی
این بیشتر میخوره به متنااااا


ولی من عذرخواهی غیر مستقیمتون رو میپذیرم

۲۰۶۶ جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:42 ب.ظ

بدهکارم شدیم ؟!!!

عیب نداره. 99درصدتون همینجورین. ایییش



قکر میکنم زمانش رسیده با «یار» تون چند کلمه ای صحبت کنم....

پارسا زاهد شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:39 ب.ظ

به نام خدا
سلام
میگم ‏
چند وقتیه که ماها عادت کردیم که تن تن آپ کنیم به هم بگیم
الان اومدم بگم آپ کنید دیگه ‏:دی

سلام
من که تن تن اپ میکنم
هفته ای یه بار
خوبه دیگه! بالاخره باید یه سوژه ای پیدا بشه ادم درباره اش بنویسه
:دی
الان خودتون آپ کردید؟

پنجـــره دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:56 ق.ظ http://panjerehneveshteha.persianblog.ir/

سلام

هوای بهاری!!
به نظرم آدم توی بدترین هواها می تونه شادترین باشه و توی بهترین هواها می تونه غمگین ترین.
همه چیز بستگی داره به حال و هوای خودِ آدم!
حتّی شاید بعضی وقتا لذّت ببری از اینکه سرما توی استخونت نفوذ می کنه و تو رو از درون می لرزونه.

از خدا می خوام احوالت رو همیشه احسن الحال کنه عزیزم.


مانا باشید و شاد و موفّق
یا حق

سلام
بله هوای بیرون همیشه تابعی از هوای درونه

ولی تاثیر فصل ها بر آدم ها شگفت انگیزه!
انشالله که همیشه در بهترین حالات باشیم و شکرگذار

۲۰۶۶ سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:10 ق.ظ

های

اگر آپ نمی کنید لااقل به آپ دیگران سر بزنید!
.
.
.
ابهتو داشتین؟

علیکم الهای!!!

من سکوت میکنم فقط! و قضاوت رو بر اختیار خوانندگان می گذارم!

گویای خاموش سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:19 ب.ظ

به نام خدا

سلام

بهار...
دلتنگیش گاهی آدم رو به ستوه می یاره...
خاصه بهار امسال که...
سالی که سراسر تردید و خستگیست از بهارش پیداست!

حس؟
(واقعاً سخته برات به نام مستعار کالمون کنی؟ آخه توی محیط حقیقی هم که خیلی اوقات می گی گویا :دی)

در هر حال...
آپ کن، به آپی که روح و جانمون رو جلا بده...
نمی دونم چی و چطور، اما یه آپ دلنشین می خوام..
چیه تا حالا پست سفارشی ندیدی؟
سفارشی هم حسابش نکنی، خب من می گم پست خواهشی..
یه آپ روح نواز، لطفاً...
:)

سلام!

اره ولی دیدی امروز همش حقیقی کالت کردم؟


آپ کنم چشم! ولی آپ اسپشل اونم اردرد بای گویا!
این کاندیشن هایی که یو لحاظ کردی! ریلی هارد بیدَن!

خب دو نمونه از نوشته های! احیانا روح نواز من رو نشونم بده! تا ببینم چطور دوس میداری!

تلاش میکنم یه چیز خوبی در آد ولی الان دارم یه چی مینویسم که شاید چندان روح خراش باشه!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:35 ب.ظ

اوکی روح خراشت هم خوبه :دی

تو فقط آپ کن من هی چشمم به این هوای بهاری نخوره، خودم کلی ه :دی

مگه چشه؟
انصافا توصیفاتش خشنگ نیست؟
چرا خودم این قدر دوستش دارم پَ؟

نی خام

گویای خاموش سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:40 ب.ظ

نه! خیلی هم قشنگه!
فوق العاده زیبا هم نوشتی.. قلمت تحسین برانگیزه :)

منتها من دلم می گیره می خونمش خو
شما به فرستنده دست نزنید، اشکال از گیرنده ی داغان! من است...

فدای دل داغان شما!

انشالله که ترمیم شود! بیمه نکرده بودی اش؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد